خدمات پس از فروش

توصیه های خدمات پس از فروش شرکت تک آور :
رعایت این نکات و توصیه ها در بهره مندی از خدمات پس از فروش الزامی می باشد :
-پس از خرید موتورسیکلت جهت صدور کارت گارانتی، در اسرع وقت اقدامات لازم را بعمل آورید.
-کارت گارانتی، جزئی از اسناد موتورسیکلت انتخابی شماست. لطفا در حفظ و نگهداری از آن کوشا باشید.
-صدور کارت گارانتی المثنی مستلزم صرف زمان و پرداخت هزینه اضافی می باشد.
-هنگام مراجعه به تعمیرگاه های مجاز، همراه داشتن اصل کارت گارانتی یا المثنای آن الزامی می باشد.
-نگه داشتن دائم کارت گارانتی توسط  تعمیرگاه مجاز تخلف محسوب می شود و فقط تا زمانی که موتورسیکلت شما در تعمیرگاه مجاز به منظور تعمیرات یا انجام سرویس متوقف است، می تواند در اختیار تعمیرگاه مجاز باشد.
-دوره گارانتي محصولات توليدي این شرکت بر روی کارت گارانتی درج شده و شروع آن از زمان تحويل به اولين خريدار می باشد.
-در طول دوره گارانتی، تعمیرگاه های مجازِ شرکت مطابق با محدوده گارانتي هر محصول، موظف به ارائه خدمات مي‌باشند.
-گارانتی موتورسیکلت شامل: سرویس های اولیه و دوره ای، تعمیر یا تعويض قطعه معيوب، تنظیم سیستم های موتورسیکلت نظیر: سیستم سوخت رسانی، سیستم تعلیق، سیستم ترمز و ... می باشد.
-کلیه محصولات این شرکت دارای حداقل 5 سال تعهد خدمات گارانتی و وارانتی ( تامین قطعات و ارایه خدمات تعمیراتی ) از زمان تحویل به مشتری، می باشند.
-هزینه خدمات و تعمیرات جانبی مطابق با محدوده گارانتی هر محصول بوده و خارج از آن، مستلزم پرداخت هزینه می باشد.
-مشتریان محترم می بایست برای انجام سرویس های دوره ای قبل از رسیدن کارکرد موتورسیکلت به زمان و کیلومتر سرویس اعلام شده، اقدام نمایند.
-چنانچه فردی موفق به انجام یکی از سرویس های دوره ای نشود، طبق بازدید کارشناس تعمیرگاه مجاز از موتورسیکلت و بررسی عدد کیلومترشمار و زمان سرویس، در صورت تایید وی سرویس فوق العاده جهت مشتری انجام می گیرد.
-در سرویس فوق العاده مطابق با شرایط گارانتی محصول، فقط هزینه دستمزد خدمات ارائه شده بر عهده شرکت بوده و سایر هزینه ها اعم از هزینه قطعات مجروحی و قطعات مصرفی و .... بر عهده مشتری می باشد.
-بنا به تشخيص کارشناس تعمیرگاه مجاز، ایرادات جزئی و کلی موتورسیکلت شما با تعمیر یا تعويض قطعه معيوب، برطرف خواهد شد.
-در صورت هرگونه دستکاری، نصب قطعات متفرقه، انجام تعمیرات در تعمیرگاه های غیرمجاز شرکت و یا استفاده نامتعارف از موتورسیکلت، بنا به تشخیص کارشناس تعمیرگاه مجاز، قطعات و سیستم های تحت تاثير این عوامل از شرایط گارانتي خارج شده و گارانتي ساير قطعات همچنان به قوت خود باقي خواهد ماند.
-در خصوص خدمات مشمول گارانتي، دريافت هرگونه مبلغ اضافي از قبيل تراشكاري، چسب كاري، آب بندي و... از مشتريان ممنوع است.
-در خصوص انجام تعميراتي كه در زمان پذيرش به مشتري اطلاع رساني نشده ، كسب اجازه از مشتري الزامي است.
-ارايه فاکتور خدمات صورت گرفته توسط تعمیرگاه مجاز ( اعم از قطعات و تعميرات) در زمان ترخيص موتورسیکلت به مشتري الزامي است و در این زمینه توضیحات لازم به مشتری داده شود.
-تعمیرات ارائه شده توسط تعمیرگاه های مجاز شرکت، به مدت یک ماه از زمان تعمیر يا 200 كيلومتر ( هر کدام زودتر فرا رسد ) شامل گارانتی می باشد.
-قطعات تعویض شده توسط تعمیرگاه های مجاز شرکت تا اتمام دوره گارانتی یا به مدت دو ماه پس از تاریخ نصب قطعه يا 200 كيلومتر ( هر کدام زودتر فرا رسد ) شامل گارانتی می باشند.
-اگر فردی پس از خرید موتورسیکلت نسبت به صدور کارت گارانتی اقدام ننموده و از موتورسیکلت استفاده نماید، در صورت محرز شدن این امر، تاریخ تحویل موتورسیکلت به نمایندگی فروش، تاریخ شروع گارانتی می باشد و در ادامه، کلیه شرایط مطابق با شرایط گارانتی هر محصول خواهد بود. مثلا چنانچه تاریخ یا مسافت تعیین شده جهت سرویس اولیه آن، گذشته باشد، کارت گارانتی وی وارد لیست سیاه می گردد.
-در صورتي كه مدت توقف يا خواب موتورسیکلت شما براي دریافت خدمات گارانتي بيش از 6 روز كاري باشد، با پیگیری از طریق تماس با شرکت، این مدت به زمان گارانتي موتورسیکلت شما اضافه خواهد شد.
-در اواخر دوره گارانتي، چنانچه مالک موتورسیکلت به نمايندگي مجاز مراجعه نمايد و تعمیرگاه مجاز نتواند عیوب آن را در فرصت باقیمانده برطرف نماید، این شركت رفع عیوب موتورسیکلت را در اولين فرصت ممكن و تحت شرايط گارانتي، ضمانت مي نمايد.
-جهت استعلام اعتبار کارت گارانتی موتورسیکلت می توانید به سایت اینترنتی شرکت مراجعه نمایید.
-جهت اطلاع از فروشگاه های قطعات و تعمیرگاه های مجاز شرکت ، به سایت اینترنتی شرکت یا نمایندگی های فروش موتورسیکلت در هر استان مراجعه نمایید.
-بهتر است قبل از مراجعه به تعمیرگاه مجاز طی یک تماس تلفنی، هماهنگی لازم را با آن مرکز انجام داده و تعیین وقت نمایید.
 
برخی مفاهیم در سیستم خدمات پس از فروش :
سرويس‌هاي دوره‌اي :
این سرویس ها با توجه به توصيه‌هاي كارخانه‌هاي سازنده، کارشناسان فنی شرکت و تجارب کاری تعمیرکاران به شما عزیزان پيشنهاد شده است. انجام بموقع آنها ضمن نگهداري ظاهر و باطن موتورسیکلت شما در وضعيت مطلوب، شرايط رانندگي ایمني را برايتان به ارمغان مي‌آورد.
هنگام انجام اين سرويس‌ها، سيستم‌ها و قسمت‌هاي مشخص شده موتورسیکلت شما بازدید و عملکرد آنها مورد بررسي قرار گرفته و تنظيمات و تعميرات لازم و گاها تعويض قطعات نیز انجام مي‌شود. عدم انجام بموقع اين سرويس‌ها با توجه به خساراتي كه به بار مي‌آورند، هزينه‌هاي تعمير و نگهداري موتورسیکلت شما را افزايش مي‌دهند.
بر همين اساس ضرورت دارد جهت انجام سرويس‌هاي دوره ای مطابق جدول ارائه شده برای هر محصول( که در سایت شرکت اعلام شده ) به يكي از تعمیرگاه ‌هاي مجاز شرکت مراجعه نمایید.
سرويس اوليه :
به اولين دوره از سرويس هاي دوره ای موتورسیکلت، سرویس اولیه مي گویند.  محدوده خدمات ارائه شده که شامل انواع : بازديدها، موارد کنترلی، تنظیم سیستم ها، بررسي قطعات و ... می باشند، توسط شرکت تعیین شده و به تعمیرگاه های مجاز اعلام مي گردد.
هزينه انجام سرويس اوليه متناسب با نوع محصول، متفاوت بوده و در اکثر موارد این هزينه در قالب گارانتي از مشتري دریافت نمی گردد. در برخی موارد ممكن است هزينه قطعات مصرفی بر عهده مشتري بوده و فقط وجه دستمزد در قالب گارانتي دریافت نگردد.
قطعات مصرفی :
قطعات مصرفي به قطعاتي اطلاق مي گردد كه عمر آنها نسبت به ساير قطعات موتورسیکلت محدودتر بوده و به صورت عادي پس از گذشت مدت زمانی محدود يا دوره كاركرد خاصي، مستهلك شده و مي بايست تعويض شوند.چنانچه خرابي و ايراد كيفي یک قطعه باعث ایجاد خرابی در قطعات مصرفی گردد، محدوديتي براي تعويض این قطعات تا پايان دوره گارانتي وجود ندارد. برای مثال، تابیدگی صفحه دیسک سبب خرابی لنت ترمزها نیز می شود. لذا لنت ترمزهای آن قسمت نیز مشمول گارانتي خواهند بود.